Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net
Multi-styled Text Generator at TextSpace.net

sâmbătă, 11 iunie 2011

Despre duhovnic de Părintele Savatie Bastovoi


               Daca ni se pare ca duhovnicul nu ne iubeste destul…
Ma tulbura foarte si-mi fac complexe de inferioritate cind vad ca unii dintre noi (fii ai aceluiasi duhovnic) se bucura de mai multa simpatie/atentie din partea acestuia. Si asa de ar fi, de ce, parinte drag, nu ma pot smeri? De ce nu ma pot limita la a-mi marturisi pacatele (destul de numeroase de altfel) si “am ochi” pentru altele… Va marturisesc sincer ca-mi iubesc duhovnicul foarte mult si sufar uneori, parca de gelozie.
Sfatuiti-ma ! (ELENA).

Raspuns: Noi oameni sintem si ne mai mihnim uneori. Incearca sa nu te mai compari niciodata cu nimeni. Inceputul caderii este sa te compari cu altii. Unii fac mai rau si ii desconsideram, altii fac mai bine si ii invidiem. Dar fiecare are masura lui la Dumnezeu. Daca tu iti iubesti duhovnicul, ce grija iti mai faci? Am vazut multi care nu isi iubesc duhovnicul si asa merg la el.


Imi este greu sa-mi gasesc un duhovnic pe plac…
Parinte, imi este greu sa-mi gasesc un duhovnic pe plac. Cred ca duhovnicul trebuie sa-mi cistige increderea, admiratia, sa-mi fie chiar un prieten de nadejde. Ar exista o astfel de persoana, dar nu este in localitate. Cit de pretentioasa trebuie sa fiu in alegerea duhovnicului? (EUGENIA).
Raspuns: Duhovnicul nu trebuie sa-l cauti si nici nu poti sa-l alegi. Va da Domnul si intr-o zi il vei recunoaste. Duhovnicul nu poate fi confundat. El este cel care iti rupe dintr-odata viata in doua si intelegi ca pina atunci n-ai inteles nimic si nici n-ai trait nimic, decit numai infringeri si intuneric. Roaga-te, spovedeste-te oricui, fara alegere, spovedeste-teDomnului. Nu cauta om. Omul pe care il cauti tu nu exista. Dar cred ca Dumnezeu ti-l poate da pe cel de care ai nevoie. Sa multumesti Domnului pentru toate cite a facut pentru tine. Incepe cu aceasta.


Sint fata si duhovnicul meu este calugar
Am 25 de ani, iar duhovnicul meu este calugar si ma simt incomodata de faptul ca nu ma pot bucura prea mult de compania lui, asa cum se bucura baietii. Tragedia mea este ca arat bine si ma tem sa nu devin o ispita pentru un calugar, asa cum am auzit ca se poate intimpla. Ce sa fac, pentru ca eu nu am incredere in preotii mireni, mi se pare ca sint oameni ca si mine? Oare si aici femeile sa fie nedreptatite, sa nu poata avea parte de unduhovnic mai incercat numai pentru ca duhovnicul e calugar, iar ele femei? (MADALINA).
Raspuns: Nici baietilor nu le este de folos sa se intinda la prea multa vorba cu duhovnicul. La duhovnic mergi sa ceri un sfat, nu sa te intretii. Daca vei rasfoi Patericul Egiptean vei vedea ca parintii vedeau un pericol in “imprietenirea” ucenicului cu duhovnicul. “Sa nu calce piciorul tau prea des in chilia batrinului, iar cind te duci dupa raspuns, de indata ce l-ai primit, pleaca”. In multe cazuri descrise in Pateric, atunci cind duhovnicul convietuia cu vreun ucenic, ei aproape ca nu vorbeau, ca sa nu se strecoare printre vorbele duhovnicesti si vorbe desarte. Asa ca, din acest punct de vedere, si baietii sint la fel de “nedreptatiti” ca si fetele. Explicatia este aceea ca la duhovnic nu te duci ca la psiholog, sa-i povestesti amintirile din copilarie si prima dragoste, la duhovnic te duci cu o intrebare concreta. Incearca sa reduci problemele tale la una singura, cea mai grava, cea cu adevarat grava, si cu aceea du-te la duhovnic, rugindu-te mai inainte Domnului ca Domnul sa puna cuvint in gura duhovnicului. Asa vei propasi duhovniceste si vei ajunge foarte degraba sa intelegi taina acestei iubiri ciudate, pe cit de profunde pe atit de discrete, dintre duhovnic si fiii duhovnicesti.


Sursa: Opinii & Credinţe, Moldova

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu